Semester?

I fredags gick snickarna på semester. Jag är osäker på om dom är borta fyra eller fem veckor men det spelar inte så stor roll då vi ser ut att ligga riktigt bra till. Dom har tagit bort ALLA sina prylar och jag har passat på att grovstäda hela huset inför målarens ankomst. Fick vända då jag insåg att t ex dammsugaren och skarvsladdarna också hade tagits bort.

Målaren kom i morse och har hela dagen täckt över golv och maskerat inför spackling och målning. Nu måste vi bestämma oss för färger och var vi ska ha tapeter (för att inte tala om vilka tapeter vi ska ha...). Vi har inte ens bestämt oss för färgerna exteriört ännu...

Jag hämtade det kakel och klinker vi beställde förra veckan. Plattsättaren kommer att dra igång igen nästa vecka så nu rullar det på bra.

Vi har en hel del vi måste ta beslut om nu.

Färger inomhus, tapeter, färger utomhus, badrumsmöbler, garderober till barnens rum, skjutdörrar till garderoben i vårt sovrum, badrumsmöbler, blandare, badkar, duschväggar, lampor inne och armaturer ute osv osv osv.

Semester var det...


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Jag förstår att vi inte kommer se så mycket av er när vi är på besök. Men vi ska tänka på er när vi ligger på stranden med barnen och njuter av sol (?)..:-)

2009-07-14 @ 00:44:28
URL: http://lindaishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0