Snart...

Nu börjar det dra ihop sig. Vi har två kvällar på oss att packa ihop lägenheten men jag har också tagit ledigt halva dagen i morgon och hela fredagen och Eli är också ledig på fredag. Det blir intensiva dagar med packning men det känns som att vi har koll på läget. Vi har också tagit ledigt måndag och tisdag för att städa ur lägenheten och komma på plats i huset (så gott det går i alla fall).

VVS-killen har monterat fjärrvärmeväxlaren och håller på med blandare, toaletter och duschar. Snickarna kommer i morgon och monterar alla vitvaror och det som återstår. Vi kommer inte att få garderobsdörrarna till vårt sovrum, badrumsmöblerna nere och trappan innan helgen men vi kommer att slutbesiktiga huset på måndag kväll i alla fall. 

På lördag morgon kör vi över bohaget till huset. Jag har fixat två "bussar", två släp och 8 starka armar som ska se till att det går relativt snabbt. Thomas, Thomas, Zadok och Kitte hjälper till att flytta och Jenny tar hand om kidsen. Suveränt med vänner som ställer upp!

Jag har nya bilder men inte riktigt tid att ladda upp dem så det dröjer ett tag nu innan det händer något. Det blir ju också spännande att få igång bredbandsuppkopplingen i huset. Jag pratade med en av driftteknikerna på jobbet om hur nätverket skulle komma igång men efter några "switchar" hit och dit var jag inte med i matchen längre så jag får nog ta hjälp av någon på plats...

Nu ska jag skruva ner allt som sitter fast på väggarna i lägenheten. Ångrar bittert att jag gick med på att sätta upp IKEA´s lackhyllor eftersom det nu blir en j-a massa spacklande där.


Kommentarer
Postat av: Mamma Sylvia

Hej vad det går, roligt för er att få flytta in.

Vi ser fram emot bilderna senare. Det blir spännande.

2009-08-27 @ 20:33:57
Postat av: Mia o.Anders

Hej på er!

Vad kul att se lite bilder på huset!! Det ser sååå fint ut. Lycka till med flytten nu i helgen.Kramar från Kaldners

2009-08-28 @ 20:40:08
Postat av: KinaPer

Nu ska jag snart krypa till kojs efter väl uträttat förvärv.



Blir nyfiken på om du fick igång linan i huset och vilken speed du surfar med nu?



Dax för bilder snart...

2009-09-01 @ 18:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0